"מָה רַבּוּ מַעֲשֶיךָ ה' כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ"(תהלים, ק"ד)
מזמור ק"ד מהלל את חכמתו של הקב"ה המשתקפת בבריאה.
הקב"ה ברא לנו עולם נפלא, שבו יש שפע של צמחים, בעלי חיים ובני-אדם, החיים זה לצד זה בהרמוניה.
מגמת ביולוגיה הינה מגמה מדעית, המאפשרת לבנות להתחקות אחר נפלאות הבריאה, ולהיווכח באופן בלתי אמצעי בתהליכים, המתרחשים ביצורים חיים.
במגמה זו נחשפות הבנות למגוון תהליכי חיים ברמות ארגון שונות. אנו לומדות ברמה התאית, תוך היכרות עם טיפוסי תאים שונים על מגוון התהליכים המתרחשים בהם, כיצד נוצרים תאים וכיצד הם מתרבים. בהמשך, אנו לומדות ברמת היצור השלם – האדם. בחלק זה של הלימוד, אנו לומדות בצורה מעמיקה על מערכות הגוף השונות, ועל התיאום ביניהן לקיום הגוף השלם.
בנוסף, אנו לומדות ברמת המערכת האקולוגית הכוללת אוכלוסיות שונות. בחלק זה אנו לומדות ומבררות את יחסי הגומלין השוררים בטבע ואת התנאים והמשאבים, המאפשרים את קיומם של החיים בטבע.
במגמה לומדים, חוקרים ומבצעים ניסויים מורכבים כדי להתנסות בעולם החקר, לרכוש מיומנויות לביצוע ניסויים ולאפשר לנו לפתח יכולת של חשיבת חקר רחבה ומעמיקה.
הלימודים במגמה קשורים לחיי היומיום שלנו, ואנו מתייחסים לאירועים המתרחשים סביבנו, להתפתחות המדעית המתקדמת, מתוך חיבור לנושאים ותוך הבנתם וחיפוש פתרונות.
בלימודים במגמת ביולוגיה עוסקים בנושאים הקשורים לסביבת החיים שלנו ובעיקר בנושאים הקשורים לחיים שלנו ממש!
תכנית הלימודים
55% – לימוד עיוני נרחב ומעמיק בנושאים: התא, גוף האדם, אקולוגיה, תורשה/מיקרוביולוגיה – נלמד בכיתות י"א-י"ב.
15% – לימוד מעשי, בו אנו מתנסות במגוון ניסויים במעבדה – נלמד בכיתה י"א.
30% – הערכה חלופית – ביוחקר – עבודת חקר, המתבצעת בזוגות, בהנחיית המורה וכן סיור חובה להכרת בית גידול – מתבצע בכיתה י"ב.
בנות, שהעולם הסובב אותנו מעניין אותן, ומתחברות לעיסוק בתהליכי החיים, המתרחשים ממש בתוכנו, מוזמנות בשמחה ללימודים עיוניים ומעשיים במגמת ביולוגיה.