"אי אפשר להבין ולהכיר את העם היהודי בלי לדעת את תולדותיה, מבניה וגודלה של ארצנו.
פה עוצבה רוח עמנו, פה נוצרו יצירותינו הגדולות, שעשו אותנו לעם עולם".
(דוד בן גוריון)
ניתנה לנו הזכות הגדולה ללמוד על הארץ האהובה שלנו כחלק מתכנית הלימודים. הלימוד במגמה שלנו הוא מעמיק, ערכי וחווייתי וכמקצוע רב תחומי הוא מתפרס על תחומים ורבדים רבים ומגוונים המקיפים את מהותה של ארץ ישראל. בין התחומים הרבים הנלמדים במגמה הם תנ"ך, ארכיאולוגיה, היסטוריה, גיאוגרפיה, ארכיטקטורה ואומנות, חי וצומח, סביבה ועוד.
דווקא כבנות לעם ישראל אשר זוכות לחיות בתקופת הגאולה ממש, כאן בארץ, אנו רואים בחשיבות ראשונה במעלה את בניית האישיות של הבת ובהצמחת דור שורשי המחובר לאדמה, להיסטוריה ולקדושה של "ארץ אשר ה' אלוקך דורש אותה, תמיד עיני ה' אלוקך בה"
תכנית הלימודים:
1 יח"ל – צפון ארץ ישראל – גליל, גולן ועמקים – בכיתה יב
1 יח"ל – ההר המרכזי, בקעת הירדן וים המלח – בכיתה יב
2 יח"ל – ירושלים מראשיתה ועד היום. (ארכיאולוגיה, היסטוריה, אדריכלות וסוציולוגיה של ירושלים לאורך הדורות) – בכיתה יא
1 יח"ל – עבודת איטופ – עבודת חקר. הנושא נקבע לפי בחירתה של התלמידה בשיתוף עם המורה. תהליך המתחיל בכיתה יא ומסתיים בכיתה יב.
מה מיוחד במגמה?
מעבר לערך המוסף של בניית האישיות בתקופה כל כך משמעותית ומעצבת לבת באולפנא, היכולת לעזור לבת להגיע לציונים טובים היא גבוהה.
בלימודי ארץ ישראל 70% מהציון הוא בהערכה חלופית ורק 30% הוא בהערכה חיצונית. הפוך מכלל המקצועות. ולכן נכונות ורצון הבת להשקיע במגמה היא אבן דרך משמעותית להצלחה ולקבלת ציונים גבוהים.
מה נדרש כדי להיות חלק?
לימודי ארץ ישראל משלבים בצד הלימוד העיוני את הצד המעשי, על ידי יציאה אל השטח לצורך היכרות מעמיקה וחווייתית – היכרות המותירה את רשמיה עמוק בתודעתה של התלמידה.
הסיורים של המגמה הם חלק אינטגרלי, מהותי ובלתי נפרד מתכנית הלימודים. מטרתם ליישם את הלימוד הכיתתי על האתרים שנלמדו.
במשך השנה ישנם 5-6 ימי סיור בהם יוצאים לשטח. היציאה לסיורים היא זכות אך גם חובה הנכללת בציון הכולל של המגמה.